Thursday 4 August 2011

Parking biar bertempat

Hari ini kebetulan ke kedai Tahmid d Cowley yang menjual groceries & halal meat yang menjadi kunjungan mingguan kami. Kelebihan Tahmid ialah ia menyediakan parking percuma yang memudahkan kami membeli belah. Jika soal membeli sayur-sayuran seperti serai, cili hijau/merah, dan halia memang Tahmid pilihan kami. Cuma bila soal meat ayam/daging kebanyakan warga Melayu di Oxford akan melencong ke MaRoc DeLi yang hanya 1 minit dr Tahmid. So kira parking di Tahmid dgn serampang 2 mata.

But ptg semalam( sebab ni dah nak sahur...) citer teman2 menjadi kenyataan apabila beberapa keta parking d Tahmid kena clamp. Apa lagi mengamuk le tuan empunye keta yang kebanyakan bersolat Zohor dahulu sebelum k kedai Tahmid. Kecoh sebentar Tahmid apabila owner keta complaint, kebayakan warga Bangladeshi juga. Emmm!!! cabaran di Ramadhan. Mula2 cashier Tahmid slow aje percakapannya but finally semakin lantang.... may be kena complaint giler2.

Actually ade juga teman2 dah bg tau, org Malaysia pun ade yg kena clamp sebelum ini. In fact aku pun pernah parking di situ dan menuju ke city centre dalam 1 jam. Apa2 pun ambil iktibar bahawa parking di Oxford jangan hanya pakai letak aje, nahas.....buka clamp aje dah boleh beli  barang dapur for 1 minggu. Itu bezanya enforcement di sini. So take care....



Citer tanpa bukti x best......ade gambar senang masuk dlm memori. Salam Ramadhan


No comments:

Post a Comment