Thursday 17 February 2011

Caerdydd Part2

Part2 ni banyak berkisar di Cardiff Bay.....besar rupanya area ini. May be lebih besar dr Bandar Hilir yang ditambak berterusan sehingga ke saat ni.






Goyang pulak, sebab dalam kereta..... IKEA tersorok kat dalam Cardiff Bay


Murah minyak ini GBP 125.9, apa akan jadi jika d Msia juga harganya berubah-ubah setiap masa...Yang menarik di sini isi minyak dan bayar. Pertama kali aku isi minyak pergi nak bayar dulu........ so culture is based on trust. Boleh ke bangsaku menerima budaya ini........ 




Sekitar Cardiff Bay... dah gelap baru aje jam 5 petang......hati2 blog ini dipantau oleh orang Cardiff




Canteekkk setup ini, kat Langkawi boleh buat macam ini kan. Banyak betul orang datang makan-makan di sekitar ini.








Biru menyuluh kegelapan petang








Wales Millinieum Centre merupakan art centre yang terletak di Cardiff Bay. Locally nicknamed "the Armadillo",the Centre comprises one large theatre and two smaller halls with shops, bars and restaurants. It houses the national orchestra and opera, dance, theatre and literature companies, a total of eight arts organisations in residence. Zaha Hadid an Iraqi-born was the architect whose avant-garde design won the competition.



Kena cari wide lense ni






Sejuk lagi masa ni......








Cantik pantulan biru pada tiang..... boleh tiru masa balik kampung nanti







Berposing dibelakang Mermaid Quay...banyak restoran yang setupnya begitu menarik




Lepas habis pusing-pusing singgah solat dekat masjid just 5 minutes driving from Cardiff Bay. Meriah juga masjid ini, sempat solat siyak berjemaah dan terjumpa sorang student Phd dari UMP dalam bidang Electrical. Borak punya borak, rupanya dia sama mengajar dengan kawan saya yang buat Phd d Queensland, Australia. Sempat dia bagi keropok untuk bekal budak-budak. Terima Kasih rahman semoga jumpa lagi, katanya tengah bersiap untuk berpindah ke University of Surrey.


Bye Da

No comments:

Post a Comment