Tuesday 18 January 2011

Parking betui2!!!!!!!

Apalak N3 kali ni...tajuk pasal parking....nanti orang salah faham pulak. Parking ketala....jgn ingat lain2.Kat sini parking mcm kat Msia juga kena bayo abang oi!!!, Park N Display or Pakai Kupon or Pakai Sticker-ni yg belainan sikit. Guna sticker ni kira bayo tahun la.... aku pun kena juge, since open parking depan rumah...kena GBP 40 per year. Oxford City Council..cari duit.... dulu x ade. Sticker area aku ni NorthWay(NW)...so lekat kat cermin...sebab Bro baju biru aku check.... dr Monday-Friday 8-5pm. Alpa je...GBP50...tiada maaf or sogokan bg mu.... pernah tengok org kena

Yang tak best....parking dia just kotak garis putus2, pandai kau parking....x sama d Msia satu keta satu slot...itu amat berbeza. Kadang tu membazir space....bengang sebab x ade parking. Banyak guna skill L parking(undur & side parking)...jarang2 jumpe site parking. Jika x nak bayo cari signboard yang cakap Parking for 1hour or 2 hour no return in 2hours..means boleh aje parking dlm 1-2 jam lepas tu no return parking kat situ dalam 2 hours. Boleh depa buat rules macam tu...kt Msia.... al maaf la...Trick aku jika just nak keluar jap, kena ade orang tunggu dlm keta....

Ada lagi rules, seperti 2 garis kuning after 6pm boleh parking...nanti aku semak..sebab masih belajar lagi. But concept parking ni sama bila aku p Swindon, Bouremouth, Southampton, Cambridge.... so boleh jadi petua...kena tau jangan belasah je!!!!!!!!!

Jika orang cacat ade special parking reserve, or yang bawa baby especially di shopping complex Sainburys, Tesco, Asda-ade ke...


Petak parking....aturla masing2...jgn biar gap besar sangat..rugi..aku nak parking nanti 



 Tengok Zafira tu.., parking berhemah. Siapa tuan empunya

Lagi.....

No comments:

Post a Comment