Wednesday 6 July 2011

Menginsafi Diri Utk Kepentingan Generasi Masa Depan

Dlm kehidupan kita akan melalui pelbagai ranjau yg kadang itu tidak mampu dijangkakan oleh akal manusia. Kita insaallah boleh merancang sebaik yang mungkin tetapi pasti ada kuasa penentu yang akan menyediakan jawapan yg sebenar.


Jika sekelompok manusia melaungkan perjuangan yg mengatakan ia betul, dan di pihak lain dgn hujah yg berbeda. Elok pada kita sama2 bertolak ansur, sebab 2 kumpulan yang bertelagah pasti pengikutnya lebih kuah dari nasi. Malah lebih buruk jika kedua-duanya seagama dan sebangsa. Apa yang anda mahu tinggalkan supaya di kenang dalam lipatan sejarah, mari kita menginsafi diri kerana dlm keributan kita Menwawarkan kami Yg Betul.. dan Pasti Betul...serta sanggup berbuat apa saja demi Yg Benar..... masyarakat lebih mengetahui siapa diri kita.


Ambillah iktibar 1511, yg 500thn telah kita tinggalkan. Di atas kekalutan sesama kita ade yang bersorak girang kerana tidak perlu bersusah payah menuju kpd apa yg dihajati. Bertolak ansur lah kamu demi anak cucu kita agar kelak tidak merempat di bumi sendiri. Cukuplah sudah lebih 13thn majoriti rakyat pening & malu di atas sekerat pihak yg masih tidak habis2 bertelagah...... BERSIH kan hati dan renungkan apa sebenar yg kita ingini.


Renung-Renungkan....

No comments:

Post a Comment