Monday 4 April 2011

TanahMelayu ke EnglishLand-Bermula


25/3 merupakan hari terakhir di TanahMelayu, bukan apa rasanya begitu pantas masa berlalu. Banyak perancangan start moving, itu ada yg berkata cepat balik. Kita go all out,…………. Emmm. Selepas 7bln berlalu banyak perubahan berlaku kpd teman2, Alhamdulillah semakin memberangsangkan. Ada yg telah mula mengorak dgn pantas, siapa sangka perbualan 7 tahun lampau masih tergiang-giang di telinga aku. Abang kerja kat mana, company X. Buat apa tu, sole distributor barang Y di TanahMelayu. 

Bagus tu kataku, sendiri ke…..tak kerja dgn TokPek…emmm. Setelah lama berkawan, baru aku tahu abang tu rupanya key personnel yg mengerakkan company X dari bhg teknikal smpai jumpa client. But selepas 1thn run his own company, wow factor…… Englishman impression terpacul bila berjumpa semula beliau semasa pulang bercuti. Now, talk about million2 punye contract dan dia telah memegang sole distributor barang Y yang dulu menjadi kepunyaan TokPek. 

Alhamdulillah ku panjatkan kesyukuran kepada Illahi. Bukan apa abg seagama dan sebangsa telah berjaya mengorak langkah dalam business. Jika dulu towkeynya pun duduk d luar Negara……. Tapi menghisap income dari TanahMelayu. But now anak bangsa sendiri berjaya meraih manafaat, bersama industri persekitaraannya….. kedai kopi, makan, pasar malamnya…ini tidak berbelanja di luar Negara. Ini pesanan Tun M semasa krisis ekonomi, duit mesti bergerak dr 1 orang ke individu yang lain baru ekonomi rancak dalam negara.
Itu intro utk pulang ke EnglishLand, semoga bertemu di KLIA.

No comments:

Post a Comment