Tuesday 1 March 2011

Birmingham

Bandar ke-2 terbesar di England, yang hanya terletak 90minit dari teratak kami ini. Hebat juga tempat ini kerana beberapa tarikan pelancong terutama dari Malaysia seperti:-

1-Queen Anne
2-Cardbury
3-Stadium Aston Villa(bukan supporter pun boleh melawat....)
4-Stadium Birmingham City
5-BullRing...shopping complex
6-University of Birmingham
7-Banyak lagi....


Ini pun kami banyak belajar dari blog  http://nliyanasyahirah.blogspot.com/  terima kasih banyak2.


Tanggal 21 Feb 2011 berkemungkinan bukan kali pertama dan terakhir kami berkunjung ke Birm. Insaallah ada rezeki atau pesanan mendatang akan kami jejaki bumi Birm. Sudi-sudi melihat photo yang ditangkap menerusi lensa kamera Canon...yg kecik ini.

Bermula dengan pencarian di Queen Anne, Wednesbury yang lebih kurang 20 minit di Utara Birm. Kebetulan berjumpa dengan seorang student Phd dr Leceister yang dalam proses mengemas barang untuk pulang ke selatan Malaysia. Banyak juga dia borong memandangkan mempunyai 9 adik-beradik..... hebat ni.




















Seterusnya menjelajah ke stadium Aston Villa di Villa Park.
Bergambar depan Hotel Aston Villa















Villa Store...kecil je.....tak seperti MU & MC




Gambar-gambar di bawah ialah sekitar City Centre, iaitu  NewStreet. Terdapat sebuah shopping kompleks yang besar iaitu BullRing. Memang hebat sungguh tempat itu.....landmark...Bull apa lagikan.


Offering a magnificent 1.2million sq ft of retail heaven Bullring now attracts more visitors each year than any other shopping centre in the UK.  Known both for its award winning architectural design, most notably for the Selfridges building designed by Future Systems which was inspired by a Paco Rabanne sequinned dress as well as its vibrant mix of shops and restaurants, Bullring offers the perfect shopping experience




Berani sungguh budak pompuan itu melompat sampai ke 1st floor




Selfridges in Birmingham. It's a  chain of high end department stores in the United Kingdom



 


Canteekkk...kombinasi warna merah..dan lampu biru
















Akhir kalam, semoga berjumpa di lain kali. Wassalam

2 comments:

  1. wah menariknya tgk queen anne tu....hari tu masa saya ke London memang hajat nk kesana tapi tak kesampaianla tempat jauh juga dr kota london tu...bila blk Finland ni order online jer dgn peter justesen..mahal ckit la kalau compare kat sana tu kan.

    ReplyDelete
  2. Yeap... ohhh peminat juge ya. boleh la borong sikit2.

    ReplyDelete