Friday 16 December 2011

Master Chef

Bila petang2 masing2 berebut ingin mencari channel Master Chef. Even though dlm rumah ni sorang aje wanita melayu terakhir tetapi influence beliau terhadap channel ini mempengaruhi 3 anak beliau. Program bersiri ini berkisar mengenai kepada mencari Chef yang terbaik. Kadang2 layan juga tengok, but ini bukan kelolaan Golden Ramsey. Pengacara dan Chef yg terlibat lebih sopan dlm kata-kata beliau, berbanding dgn Golden Ramsey dengan Hell Kitchen yg penuh dgn F word dan pelbagai perkataan tidak senonoh. Namun apabila membaca mengenai buku beliau baru tahu bahawa sepanjang perjalanannya utk mencapai tahap tertinggi itu beliau dihidangkan oleh bekas2 Chef or sifu beliau dengan perkataan sebegitu.

In fact wife bg tau anak yg 9thn bila ia berada di dapur, character dia pun dah macam Chef. Siap dressing makanan dlm pinggan berserta gerak geri ala2 Chef. Nampak gaya jika Mat Gebu lihat mesti amat teruja juga........ boleh propose kat TV3 ke. Baru la budak2 tidak melepak merata2.


Ash Mair has been crowned the winner of this year's MasterChef


Boleh rujuk artikel ini:


Karier Chef ini tidak pernah terfikir oleh aku semasa kecil, but dunia telah berubah dengan pelbagai informasi namun kita hanya perlu memilih yang terbaik.



No comments:

Post a Comment