Sunday 15 May 2011

Sekitar JR Hospital

Esoknya 14 May 2011, wife text msg yg dia berada d Kaman Ward, Children Center. Terus aje ke sana....Jam 12tgh mlm 14 May baru sebenarnya d masukkan ke dalam wad. Wife pun tido d sana, dia org bagikan katil ekspress. Slow juga dia orang entertaint patient...apa nak buat. But Alhamdulillah Amat tidak menangis or merengek lagi.

Pagi itu sekitar 11.30, Amat di bawa ke Operation Theatre. Kat situ dia di bius utk d adjust semula tangannya dan selepas itu di cast. Kesian dia, proses itu mengambil masa 1.30jam. Wife cakap, Amat sempat melawak lagi...... Amat tak akan tido...... aha, but selepas bius....sekejap terlelap dia.

Semasa proses ini terdpt keberlainan bagaimana mereka melayan pesakit kanak2. Sebelum bius, dia bg tau....molek2... explain .... Wife cakap memang lembut..... As a doctor she can differentiate what has been practised back home totally different. Kat Msia, kadang2 tu di balut bdak agar tidak bergerak. then bius. Sini sungguh polite.

Sekitar jam 1ptg Amat telah di bawa semula ke wad. Aku tiba sekitar jam 5 selepas menyelesaikan tugas d rumah bila bdak2 balik jam 3.30ptg. Yg kecik tertidur lena pulak tu, so pergi sorang. Bila tiba d hospital memang sungguh menggagumkan. JR Hospital ini masih baru beroprerasi, infact my wife attach d sini juga.

Setup NHS dgn PS3, Wii, TV dan  pelbagai mainan lain yg menyebabkan kanak2 terasa macam d rumah. Aku boleh bayangkan seperti private hospital yg grand2 di Msia. Mari kita melawat Amat sambil menikmati kecanggihan setup JR Hospital.







Kesian AMAT, tengok tv....lepas tu main Wii plak. He is happy even though still pain 





Kat sini ada juga badut yang dtg bagi belon, sperti yang AMAT pegang. Memang mesra dan buat joke sambil bagi present. Memang hebat, ini may b boleh menjadi pedoman & pengajaran........Wassalam

4 comments:

  1. kesian nye amad...merasa duduk spital UK...ape2 pon auntie doakan amad cepat sembuh...biasa la anak lelaki kan...hehe

    ReplyDelete
  2. kenapa dgn anak? kat sini kakitangan hospital sgt mesra dgn pesakit. mmg setanding dgn layanan yg dapat di hospital swasta yg gah2 di malaysia. kami pun pernah merasai pengalaman perkhidmatan kesihatan di sini..

    mmg lambat sikit nak kena entertain..tapi, bila depa dah layan dgn muka manis dan tutur kata lembut, kita pun dah jadi ok semula.

    get well soon...

    ReplyDelete
  3. Ya, tq2...insaallah dia p skolah today.

    ReplyDelete
  4. pro n cons..hehe :)
    semoga anak en. cepat sembuh

    ReplyDelete